Spørgsmål & Svar

Levering

Hvor lang tid efter jeg har bestilt en vare, får jeg den?

Vi har de fleste varer på lager, derfor er leveringstiden som regel kun 1-2 dage. Enkelte varer sendes direkte fra leverandøren og den aktuelle leveringstid vil stå udfor hver vare i butikken. Varer bestilt inden kl 12, vil som regel blive afsendt samme dag. I ferietiden og spidsbelastninger (som før jul og under udsalg) kan der være lidt længere leveringstid.  

 

Hvordan kan jeg være sikker på at min vare når frem?

Hos Monito sender vi kun varer ud som pakker. Pakker er forsikrede og vi kan følge dem, så vi er sikre på de når frem til modtageren. Når pakken er afsendt fra vores lager, får du et ”Track & Trace” nummer på mail, så du også kan følge pakkens vej til dig.

 

Mit barnebarn bor i den anden ende af landet, kan I sende pakken direkte til hende?

Ja, man kan altid få sendt sin pakke direkte til modtageren. Du skal blot afkrydse ”anden leveringsadresse” ved kassen, og indtaste den adresse pakken skal leveres på. Ordrebekræftelsen bliver stadig sendt til dig.

 

Hvordan får jeg gaven pakket ind og kan jeg lægge et kort ved gaven?

Hvis du vil have gaven pakket ind, vælger du blot gratis gaveindpakning under levering ved kassen. Hvis du vil vedlægge en personlig hilsen, vælger du også det ved kassen. Her kommer nogle felter frem du kan skrive din hilsen i. Vi skriver din hilsen på et af vores søde abekort og lægger det ved gaven.

 

Har I et sted hvor man kan komme og se varen og evt. hente den selv?

Ja, du er altid velkommen i vores legetøjsbutik i Svendborg. Vi ligger centralt placeret i Vestergade 3, lige hvor gågaden starter og tæt ved den store offentlige parkeringsplads i Voldgade. Hvis du bestiller online og vælger afhentning i butikken, sparer du fragten. Du må meget gerne skrive hvornår du påtænker at hente ordren, så har vi den klar til dig.

Betaling

Jeg er utryg ved at bruge mit dankort på internettet, er det sikkert at handle hos jer?
Ja, det er helt sikkert at købe med betalingskort hos Monito. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Vi kan kun trække det beløb du har angivet eller mindre – og kun én gang. Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Det er kun PBS der har adgang til data vedrørende betalingen. Hverken Monito eller andre kan se de oplysninger der udveksles.

 

Hvorfor kan jeg ikke betale med bankoverførsel?

På grund af sikkerhed, kan du hos Monito ikke betale med en bankoverførsel. Betaling med betalingskort er langt sikrere for både dig som kunde og for os som sælger. Vi hæver ikke pengene fra din konto før vi har sendt varen til dig.

 

Jeg har fået et gavekort til Monito, hvordan betaler jeg med det?

Ønsker du at betale helt eller delvist med et gavekort, skal du bare indtaste gavekoden i feltet ”Gavekode” i indkøbskurven. Når du går videre til kassen vil gavekortets beløb blive fratrukket. Køber du for mere end gavekortets værdi, vil du blive opkrævet det resterende beløb. Køber du for mindre, kan du bruge koden igen. Der er ikke forældelsesfrist på gavekort købt online, gavekort købt i butikken i Svendborg er gyldige i 3 år. Har du fået et gavekort fra butikken som du ønsker at benytte online, så henvend dig til os så finder vi ud af det.

 

Returnering og bytteret

Kan jeg returnere min pakke hvis jeg fortryder?

Ja, du har altid 30 dages fuld returret, med mulighed for at få pengene tilbage. Returretten gælder fra den dag du modtager varen.

 

Hvordan returnerer jeg en pakke?

Hvis du fortryder et køb, sender du bare pakken retur. Du skal selv betale returportoen. Du må meget gerne kontakte os på mail eller telefon, så vi ved pakken er på vej retur.

 

Returvarer sendes til:

Monito

Vestergade 3

5700 Svendborg

 

Hvis jeg køber en gave, kan den så byttes?

Ja, du kan altid få gaver byttet. Hvis de er købt i god tid, så skriv det blot i bemærkninger.

 

EAN/ Elektronisk faktura

Jeg køber ind til en institution, hvordan kan jeg få en elektronisk faktura?

Hvis du handler som kommune eller institution, skal du bare vælge EAN under betaling og skrive jeres EAN nummer, så sender vi varerne og en elektronisk faktura.

 

Sikkerhed

 

Hvordan kan jeg være sikker på at jeres produkter er sikre?

Hos Monito går vi meget op i sikkerhed. Vi handler kun med produkter der som minimum er CE mærkede. Alle vores produkter lever op til gældende dansk lovgivning omkring sikkerhed i legetøj, hvilket bl.a. betyder at varer af plastik ikke indeholder Phthalater.

 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til os på telefon 30 11 44 83 eller sende en e-mail til kundeservice. Vi svarer så hurtigt vi kan, på hverdage altid indenfor 24 timer.